Poduzeća bi trebala početi proaktivnije gledati na zadržavanje kupaca. Trenutno većina još uvijek gleda na nove akvizicije; međutim, kako konkurencija u digitalnom prostoru postaje sve žešća, zadržavanje kupaca nikad nije bilo važnije.
Google je najavio da će ukinuti praćenje kolačića početkom 2023.
Što to znači za vaše poslovanje?
Praćenje korisnika na cijelom webu bitno je za mnoge oglašivače i tvrtke. Međutim, zabrinutost za privatnost korisnika postala je važnija za sve više korisnika interneta. Došao je u vrijeme implementacije GDPR-a, koji je potrošače učinio puno svjesnijim svoje privatnosti na internetu.
Već postoji mogućnost da potrošači odustanu od kolačića i praćenja trećih strana, ali digitalni oglašivači traže načine da promijene svoju taktiku. Mnogi počinju implementirati podatke prve strane ili čak prikupljanje podataka nulte strane kako bi prikupili informacije o potrošačima i pružili relevantno oglašavanje kako bi se olakšala online prodaja.
Podaci nulte strane dobivaju sve veći zamah.
Ukratko, to su podaci koje potrošač izravno daje marki. To se može učiniti putem ankete, gamifikacije ili jednostavne interakcije između potrošača i robne marke na mreži.
Trebali biste poboljšati svoje CRM alate jer će takvi podaci postati ključni kada praćenje kolačića više ne bude na mjestu.
Nekoliko strategija na koje biste trebali biti spremni u 2022 :
1. Investirajte u online događaje
Online događaji (kao što su webinari, seminari ili predstavljanja proizvoda) uvijek su izvrstan način da proširite vijest o vašem brendu svojim postojećim i potencijalnim novim klijentima. Vidim sve više brendova koji sudjeluju u online događajima.
Pružaju im i druge mogućnosti, poput izravnog prikupljanja podataka o publici koja prisustvuje događaju.
Kasnije se podaci mogu koristiti za izgradnju profila potrošača i prodaju izravno njima. Uklonit će potrebu za oslanjanjem na informacije trećih strana i pomoći će u izgradnji jačeg odnosa s publikom. Online događaji možda neće donijeti veliki prihod odjednom, ali će nesumnjivo pomoći vašem poslovanju u dugoročnom rastu.
2. Posjedujte svoju publiku
U stvarnosti, Facebook, Twitter, Instagram ili bilo koja druga društvena mreža posjeduje vašu publiku.
Vi ih ne posjedujete. Dakle, čak i ako vam je dobro funkcioniralo, trebali biste biti zabrinuti – i trebali biste početi posjedovati svoju publiku. Zašto? Pa, prvo, zato što ćete moći osigurati da poruka koju želite poslati svojim sljedbenicima zaista stigne do njih.
Drugo, to je zato što u današnjim algoritmima postoji toliko mnogo metrika i ovisnosti koje zapravo utječu na isporuku vaše poruke. Na primjer, vjerojatno vas ljudi s kojima želite razgovarati ne mogu čuti.
Također se očekuje da ljudi koji vas prate prate još jednu gomilu brendova i da se izgube u svoj marketinškoj buci.
3. Sadržaj više nije kralj, jednostavnost je !
Na internetu ima tona sadržaja. Kako to pomaže? Zapravo, vjerujem da su jednostavnost i jasnoća kraljevi. Potrošači su postali više zainteresirani za visokokvalitetan i jedinstven sadržaj.
No, nažalost, količina informacija na internetu je ogromna i sve je izazovnije isporučiti kvalitetan, jedinstven sadržaj. Potrošači ne žele vidjeti isti popis od 10 stvari za povećanje produktivnosti; ono što žele vidjeti je jedinstveni obrat. To se može dogoditi kroz davanje jedinstvenog pristupa problemu ili dodavanje osobnog iskustva i preporuke.
Znam da je teško izmisliti nove načine za povećanje produktivnosti, ali možete dodati svoj jedinstveni pristup produktivnosti. Industrija bloganja i utjecaja eksponencijalno je rasla!
4. Prihvatite personalizaciju
U 2022. imat ćemo sve više kanala za naše klijente da konzumiraju marketinški sadržaj — videozapise, online članke, podcaste i tako dalje. To će biti različiti načini na koje će brendovi komunicirati sa svojim kupcima kako bi ih uključili u njihovu poruku.
Proveo bih neko vrijeme da shvatim koje kanale koristi moja publika i koja bi bila tamo.
Zatim će vam biti na različitim kanalima prilika da svoju poruku personalizirate odgovarajućim grupama publike i naiđete na način koji im je najprivlačniji. Na primjer, primijetio sam da podcasting ima uzlazni trend.
Sada kada je Clubhouse nadaleko poznat, trend će se samo povećati. Doista, neće svi slušati vaš podcast, ali oni koji to slušaju imat će specifične interese i ciljeve koje možete koristiti u svoju korist. Stoga, formirajte neku vrstu publike.
5.Izradite Business-to-Business sadržaj
B2B sadržaj se često zanemaruje. Primjećujem da mnoge B2B tvrtke to ne cijene i temelje svoj izbor na pogrešnom uvjerenju da “poslovnici ne pretražuju na internetu kako bi pronašli odgovore”, stoga ulažu mnogo vremena i truda u hladne pozive i slanje e-pošte. Mislim da je najnoviji trend slati poruke ljudima na LinkedInu. Koliko je puta uspjelo? Prema mom iskustvu, to jako rijetko uspijeva. Pa, barem sam im sklon zahvaliti na porukama i pristojno ignorirati takve prodajne trikove.
B2B sadržaj je bitan.
Trendovi se mijenjaju tako brzo da ponekad i B2B menadžeri odlaze na Google i traže načine za rješavanje tih promjena. Znam da to radim, a znam i mnoge menadžere koji to rade.
6.Usvojite automatizaciju marketinga
U 2022. vidjet ćemo sve više marketinških kampanja koje se temelje na podacima koje se koriste u širem rasponu industrija. Na primjer, dodavanje marketinške automatizacije vašoj strategiji digitalnog marketinga učinit će je učinkovitijom i učinkovitijom jer će trgovci moći automatizirati svoje radne tijekove i trošiti manje vremena na zadatke koji se ponavljaju.
Ipak, trgovci će moći izgraditi profile potrošača i njegovati ih niz prodajni lijevak.
Pristup “jedna veličina za sve” odavno je prestao funkcionirati i krajnje je vrijeme da pogledate segmentiranje različitih strategija, sadržaja i veličina na temelju publike koju imate. Kupci postaju mnogo inteligentniji i pametniji.
Dakle, ako želite ostati ispred njih kada na mreži traže informacije o vašem proizvodu ili usluzi, morate pratiti što vide na mreži: naslove članaka, veze koje se dijele s drugih web-mjesta ili objave na društvenim mrežama o vašoj robnoj marki koje mogu pomoći njima u procesu donošenja odluka.
Općenito, vrijeme je da razmislite o automatizaciji razgovora (marketinške) kako biste izgradili jači odnos sa svojim klijentima i naučili više o njima. Stoga će marketinška automatizacija biti neophodna na ovom putu.
Zaključak je da će 2023. donijet će neke temeljne promjene u našem tržištu.
Smrt kolačića velika je stvar za digitalno oglašavanje na koje se mnoge tvrtke uvelike oslanjaju.
I iako zapravo ne znamo kakav će učinak donijeti, jedno je sigurno – potrošači će i dalje postajati zahtjevniji.
Zato je najbolje početi prilagođavati alternativne metode oglašavanja: eksperimentirati, mjeriti i osigurati da rade.